Sestavení jídelníčku

Bílkovinná dieta je časově náročný program na hubnutí, ale ne tak radikální a nebezpečný pro zdraví, jako ostatní druhy diet. Základním cílem bílkovinné diety je snížit tělesnou hmotnost a zároveň si ji i udržet. Zároveň nás však přinutí zamyslet se nad otázkou, jak se stravovat zdravě.

Základní princip bílkovinné diety je podobný s jinou známou, Atkinsonova dieta, která radikálně omezuje příjem sacharidů. Skládá se ze tří fází hubnutí. Úvodem je však třeba říci, že kompletní program bílkovinné diety trvá více než 12 týdnů.

Úprava stravování

Lidské tělo získává potřebnou energii z 3 zdrojů, ze sacharidů, tuků a bílkovin. Za hlavní zdroj energie jsou považovány sacharidy. Pokud jejich příjem zcela omezíme, tělo pak začne spalovat zásoby uložené v tucích. Díky zvýšenému příjmu bílkovin během bílkovinné diety však tělo nezačne spalovat živiny ze svalové hmoty, ale jen z tuků. To pak znamená, že svaly zůstávají nezměněny.

Stravování během diety spočívá v pravidelném požívání menších porcí vícekrát denně, přibližně 5-6 krát. Tak si tělo získává potřebnou energii, aniž si hromadilo zásoby. Strava musí být bohatá hlavně na bílkoviny, ale také vitamíny či vápník.

Povolené potraviny

  • ryby
  • maso
  • tofu sýr
  • olivový olej
  • zelenina
  • brokolice
  • řepa
  • saláty
  • ředkvička
  • čistá voda
  • citronová voda
  • neslazený čaj
Bílkovinová dieta: Sestavte si jídelníček a shoďte až 7 kilo

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *